Перейти к содержанию
Ford Club Ukraine
SolarX

Народний контроль Autovisio в Івано-Франківську.

Рекомендуемые сообщения

SolarX   

Івано-Франківськ - друге місто на західній Україні, в якому ініціативна група AutoVisio шукала якісне пальне. Рік тому ми відвідали Львів, де виявили всього одну АЗС, яка торгувала некондиційним бензином. Невже на західній Україні ситуація з «бодяжництвом» не така критична?

Результати перевірки в Івано-Франківську показали: кожна третя АЗС торгує неякісним пальним. Але все по порядку ...

Кого і як перевіряли

В Івано-Франківську ми знайшли лише 22 АЗС. На кожній АЗС бралося три проби - дві бензинові «А-92» та «А-95» і ще одна дизельна. Якщо на конкретній заправці такого не знаходили, то брали їх сучасний аналог, тобто бензин "А-95 Євро» або дизель «ДП Євро», або брендоване (у випадку з АЗС «WOG»). Бувало таке, що на стелі при АЗС пальне значилося як звичайне, а по супровідним документам як «Євро». У такому випадку лабораторія перевіряла його на відповідність новим стандартам.

На паливному ринку Івано-Франківська виступають 6 компаній - «Укрнафта», «Лукойл», «ОККО», «WOG», «Укр-Петроль» і «Formula». Одиночних заправок з неординарними назвами на кшталт «Весела бензоколонка» ми не виявили. Далі по відомим брендам.

В Івано-Франківську ми знайшли 3 АЗС «Лукойл». На жаль, на двох заправках бензин "А-95 Євро» не пройшов за ДСТУ за показником бензолу, а на одній з них ще й за октановим числом. Звичайно, дані «промахи» знаходяться в межах похибки вимірювальної техніки, але чомусь саме на лукойлівської бензині показники «хитнулися» в незручну для компанії сторону.

На АЗС «WOG» у Івано-Франківську - з бензиновою боку все відмінно, а з дизельною - погано. Так, на двох АЗС з трьох присутніх в місті торгували ДП старого зразка під виглядом «ДП Євро» і «ДП «Mustang» (див. таблицю). Основний показник відповідності того чи іншого ДСТУ - сірка. Так от вона в ДП продається за документами як «ДП Євро» зашкалювала в 11 разів! А в ДП «Mustang» всього в 5. Чи варто говорити, що таке пальне небезпечне для сучасних дизельних авто.

На всіх чотирьох АЗС «Укрнафта» присутніх в місті продається пальне тільки старих стандартів. Найменш сірчистим можна назвати лише бензин «А-92». За даним показником він знаходиться в межах «Євро-4». А ось «п'ятий» бензин на одній АЗС все ж трохи порушив старі стандарти і саме за показником сірки. Перевищення на перший погляд не суттєве (див. таблицю), але враховуючи, що це і так ДСТУ 2001 року, то така кількість сірки для сучасних вихлопних систем авто неприпустимо.

В Івано-Франківську 8 АЗС «ОККО». На жодній «бодяги» ми не виявили. Усе пальне, окрім бензину "А-92», продається за новими стандартами. "Другий" і по бензолу, і по сірці теж у них вписується, а ось за ароматикою - не добирає. Зафіксоване в ньому вміст ароматичних вуглеводнів (близько 41%) прийнятно для старих ДСТУ, але «Євро-4» вимагає не більше 35%.

Особливу увагу слід приділити бренду АЗС «UKR-PETROL». Пальне тут відповідає стандартам 2001 року, як і заявлено компанією, але лабораторні дослідження показали, що на цих заправках показники бензину «А-95» ледь не вписуються в норми «Євро-4» - показник бензолу «підкачав», та й то на одній АЗС. Всі інші показники не те що в нормі, а їм ще можуть позаздрити бензини інших брендів. Але й це ще не все. У бензині «А-92» хоч так же всього на 0,2% зашкалює бензол, але всі інші показники - сірка, ароматика сидять, причаївшись далеко від верхніх меж стандарту. Октанове число у «другого» бензину виявилося, увага, 84 одиниці, при необхідних 82,5.

Дві АЗС «Formula» дуже сильно зіпсували паливну надійність Івано-Франківська. Так, саме «Formula» пройшлася "бодягою" по всіх видах палива - «А-92», «А-95» і «ДП». Звичайно, як і з іншими порушниками, тут бензин поганим можна назвати умовно - і в «А-92» і в «А-95» всього лише занижені на 0,1 одиницю октанові числа. Зате дизельне пальне в неформат ДСТУ засіло серйозно. На одній АЗС в ДП виявлено перевищення сірки в 5 разів, а в іншій - в 2,5.

Підсумки

Як видно з перерахованих вище даних, в Івано-Франківську знайти «бодягу» не складно - 7 АЗС з 22 продають неякісне пальне. З іншого боку, відступ від норми на десяті відсотка теж не можна назвати критичним. Хоча дизель на деяких АЗС великою кількістю сірки викликав подив. Але в цілому, якщо відступити від стандартів і порівняти «бодяжники» Івано-Франківська з іншими містами центральної, Східної України, а також Криму, то пальне в цьому місті ще прийнятної якості. Наприклад, в Харкові 2 / 3 АЗС продають неякісне пальним, при цьому на деяких АЗС перевищення бензолу становило близько 11-ти разів, а сірки - близько 36-ти разів! Що говорити, якщо навіть на АЗС «ТНК» виявилося перевищення сірки в 50 разів! У Севастополі кожна четверта АЗС продає бодягу, зате якого «якості» - октанове число в «А-95» може бути занижена на 7 одиниць!, Бензол скаче вище норми до 7 разів, а сірка до 10 разів.

Такий розкид за якістю щодо регіонів країни, очевидно, викликаний двома факторами. Перший і, як нам здається, найвагоміший - відсутність у західних містах АЗС-одиначок і присутність великих мереж, а другий географічний - близьке розташування до західних країн-імпортерів якісного палива.

Стабільна якість за всіма видами палива в Івано-Франківську продемонстрували тільки дві мережі - «UKR-PETROL» і «ОККО». Але до того, що «ОККО» акцентовано на якість нафтопродуктів ми вже звикли, проводячи дослідження в інших регіонах, а ось вельми і вельми хороше пальне від «UKR-PETROL» стало для нас приємним сюрпризом.

Показники, на які перевіряли, і їх властивості:

Октанове число

Своєрідний маркер, що означає стійкість палива до детонації. Чим менше бензин схильний до детонації, тим краще робота двигуна, його віддача.

Бензол

Підвищений вміст бензолу в паливі знижує термін придатності каталізатора і деяких частин двигуна. Токсичний.

Сірка

Найстрашніша гидоту в паливі. Очищення нафти від сірки дуже дорогий захід. Продукти горіння сірки в організмі автомобіля руйнують металеві та гумові частини. А потрапляючи в навколишнє середовище, завдають непоправної шкоди здоров'ю.

Ароматичні вуглеводні

Руйнують гумові та пластмасові деталі, збільшують нагароутворення. Викликають мутагенні реакції у всього живого.

Щільність

Невідповідність параметрам приводить до падіння потужності двигуна, збільшує димність відпрацьованих газів, витрата палива

6bd6910b431c.jpg

d57167a7a83b.jpg

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
umter   

Майже скрізь в цих дослідженнях лідирує ОККО.

Напрошується висновок: або вони проплачують ці дослідження, або у них дійсно якісне пальне. :D

Хоча, особисто я, більше схиляюсь до другого. B)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Pulsar   

На ОККО заправляюсь 6 років, претензій жодних (не реклама). Хоча деколи буває різниця у якості пального (по авто відчутно) але тут є ще один дуже цікавий нюанс, десь читав, що у трьох заправках в Івано-Франківську інші власники і кращий бензин. А от колись заправився на лукойлі то дуже довго плювався і матюкався :sucks:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
OlegYAVA   

Цікаве дослідження. Ніколи не думав, що ОККО таке якісне. Переважно заправлявся на ОККО, бо мав карточки і в принципі нарікань не було. Двигуни моїх авто не назвеш надто сучасними, каталізатори вирізані, може тому не проблема. Але тепер буду надавати перевагу ОККО. Якщо можна, то подайте адреси УКР-Петроля, бо щось не спадає на думку, котрі це заправки.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Укр-петроль - то є бувша укртатнафта і словнафта коло ресторану "Легенда"

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Redant   

вже років так з 7-8 заправляюсь на ОККО...просто заправка від мене знаходиться на відстані приблизно 50-70 метрів...)) наразі лию 92...на своєму підвбитому моторі різницю між 92 і 95 майже не відчуваю....але бензина все одно різна...бувало таке що коли заливав 92 ,то машина починала відчутно краще тягти....все одно з причепом швидко літати страшнувато...))) а так нарікань нема....

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Pulsar   

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Pulsar   

Щось останнім часом все частіше чую, що на ОККО лиють гуано...Сам не помічав, проте слухи мабуть не з проста ходять....

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
doctor27   

слухи не спроста

підлию масла в вогонь

заливав в мот

те,що на 92 краще ніж на 95 то факт при компресії 11,5

2 рази попадало,що заправляв на окко в майже порожній бак----зразу впали холості

щодо лукойла--там бенз норм тільки за рахунок присадок,лити можна ,але не часто!!!та і ціна невиправдано висока

от щодо соляри то великої різниці не замічав ніде

і ще--про вог таксисти кажуть що не варто,за пару тисяч км в камері згоряння ,на клапанах---червоний нагар

Изменено пользователем doctor27

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти

×